ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΜΑΛΤΑ 2008-2009

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΜΑΛΤΑ
Το ταξίδι στη Μάλτα συνάντησε πολλά εμπόδια και δυσκολίες. Τελικά όμως έγινε μέσα στις διακοπές του Πάσχα.
Ξεκινήσαμε – οι είκοσι μαθητές της Δευτέρας τάξης και οι τρεις συνοδοί καθηγητές - λίγο μετά τα μεσάνυχτα της δεύτερης μέρας του Πάσχα, αφού οι περισσότεροι περάσαμε την Κυριακή στο δρόμο. Πώς να προλάβουμε να ετοιμαστούμε, να φτιάξουμε βαλίτσες…

malta3.bmp

Φτάσαμε στο νησί της Μάλτας 7 το πρωί της Τρίτης. Η Μάλτα είναι σε έκταση ο ένα τρίτο της Σάμου με 500.000 κατοίκους. Με βροχή και ξαφνικές λιακάδες χωθήκαμε στα σοκάκια του μεσαίωνα. Αυτή ήταν η αίσθηση. Μια ξαφνική και απότομη μετάβαση από την ελληνική Πασχαλιά, τα αρνιά και το κοκορέτσι στην αραβική αρχιτεκτονική που συνδυάζεται με τη βρετανική πειθαρχία και τάξη.
Αρχικά επισκεφθήκαμε τις «Τρεις Πόλεις», Κασπίκουα, Σεγκλέα – από της οποίας τα οχυρά θαυμάσαμε τη θέα του μεγάλου λιμανιού της Βαλλέτας – και την Βιττοριόζα, στης οποίας τα γραφικά στενά περιπλανηθήκαμε. Στη συνέχεια περάσαμε από το ψαροχώρι Marsaxlokk, στη νότια πλευρά του νησιού, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε τις πολύχρωμες χαρακτηριστικές βαρκούλες του. Έπειτα πήγαμε στη Βαλλέτα, η οποία είναι πρωτεύουσα του νησιού. Ξεκινήσαμε από τους κήπους της Μπαράκα με την υπέροχη θέα στο λιμάνι, συνεχίσαμε με την επίσκεψη στον πολύ εντυπωσιακό ναό του St. John με την τοιχογραφία του Καραβάτζιο και τα περίτεχνα μαρμάρινα δάπεδα που μοιάζουν με περσικά χαλιά και, αφού περπατήσαμε στα πολύ γραφικά δρομάκια και τους εμπορικούς δρόμους της Βαλλέτας, ολοκληρώσαμε την περιήγησή μας στο Μεσογειακό συνεδριακό κέντρο, όπου παρακολουθήσαμε μια οπτικοακουστική παράσταση με θέμα την σκιαγράφηση της ιστορικής αλλά και πολιτιστικής πορείας της Μάλτας ανά τους αιώνες.

%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%B11.bmp

Την επόμενη μέρα, ξεκινήσαμε με την επίσκεψη του επιβλητικού καθεδρικού ναού του Αγίου Παύλου, είδαμε το τυπικό εργοστάσιο φυσητού γυαλιού Mdina Glass και περάσαμε από τα μαλτέζικα χωριά όπου δοκιμάσαμε το Pastizzi, ένα παραδοσιακό φαγητό του νησιού. Στην συνέχεια περιηγηθήκαμε το Rabat, την μεσαιωνική πόλη του νησιού, θαυμάσαμε τις κατακόμβες του Αγίου Παύλου και κατευθυνθήκαμε προς την πόλη Μεντίνα, η οποία με τις πύλες της, τις εκκλησίες και τα μικρά δρομάκια της, μας μετέφερε σε μια άλλη εποχή. Επίσης περπατήσαμε στο βοτανικό κήπο της Μάλτας, στον οποίο βρίσκεται το σπίτι του προέδρου της δημοκρατίας.

%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%B12.bmp

Το απόγευμα, αφού ξεκουραστήκαμε, επισκεφθήκαμε ξανά τη Βαλλέτα και το βράδυ είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε ένα δείγμα της νυχτερινής διασκέδασης στη Μάλτα.
Την επόμενη μέρα, κάναμε το γύρο του γειτονικού νησιού Γκόζο.
Ξεκινήσαμε με την επίσκεψη στο σχολείο Refalo που βρίσκεται στην πόλη Βικτώρια. Η υποδοχή τόσο του διευθυντή όσο και των μαθητών του σχολείου ήταν πολύ θερμή. Παρακολουθήσαμε χωρισμένοι σε μικρές ομάδες τον τρόπο που διδάσκεται το μάθημα εκεί. Ήταν ενδιαφέρον και κατανοητό σε μας αφού τα περισσότερα μαθήματα τα διδάσκονται στα αγγλικά. Αργότερα τραγουδήσαμε ελληνικά και ξένα τραγούδια με τους μαλτέζους μαθητές, ανταλλάξαμε e-mail και τους δώσαμε συμβολικά δωράκια απ’ την Ελλάδα.
Έπειτα, φεύγοντας με τις καλύτερες εντυπώσεις από το φιλόξενο σχολείο, συνεχίσαμε την ξενάγησή μας στον αρχαιολογικό χώρο του Γκόζο με τα μεγαλιθικά κτίρια, όπου ακούσαμε για τη λατρεία της θεάς της γονιμότητας. Κατευθυνθήκαμε μετά προς τη Σπηλιά της Καλυψούς στην οποία μπορέσαμε και θαυμάσαμε τη μυθική παραλία του Γκόζο. Ακόμη επισκεφθήκαμε το Μπλε Παράθυρο στη Dwejra. Η περιήγησή μας στο νησί συνεχίστηκε στον κόλπο του Xlendi με τα γαλαζοπράσινα νερά, μέρος αξεπέραστης φυσικής ομορφιάς. Τέλος επισκεφθήκαμε την «Cittadella» στην πόλη Βικτώρια.
Ξημερώματα της επόμενης μέρας βρισκόμασταν στο αεροδρόμιο περιμένοντας την πτήση της επιστροφής.
Οι εντυπώσεις μας με λίγα λόγια:
• Στο ταξίδι μας όλα πήγαν καλά. Λόγω ανεπάρκειας όμως του πρακτορείου που μας οργάνωσε την εκδρομή I. Q Hollidays, δεν καταφέραμε να επισκεφθούμε το Hypogeum, τη φημισμένη νεολιθική νεκρόπολη του νησιού.
• Η Μάλτα είναι ένα μικρό μεσογειακό νησάκι με πλούσιο φυσικό πλούτο, με πολύ ενδιαφέρουσα ιστορική και πολιτισμική πορεία και με πολύ φιλόξενους κατοίκους, που θα μας μείνει σίγουρα αξέχαστη!
• Η βόλτα στη Βαλλέτα ήταν μοναδική εμπειρία. Είδαμε καινούρια πράγματα και γεμίσαμε με ανεκτίμητες εντυπώσεις. Όλα ήταν τέλεια!!! Μου αρέσαν πολύ τα λουλούδια που είχαν καθώς και οι κήποι τους!!!
• Η Μάλτα είναι πολύ ωραίο νησί. Μου άρεσαν ιδιαίτερα τα λεωφορεία, τα οποία αν και ήταν λίγο παλιά ήταν πολύ όμορφα!!!
• Κι εκείνη η κορυφαία συζήτηση με τον Κούβαρη και τον Δούβλη…
Λίγα που μάθαμε για το εκπαιδευτικό σύστημα της Μάλτας
Το εκπαιδευτικό σύστημα στη Μάλτα είναι αρκετά διαφορετικό από αυτό της Ελλάδας. Σε ό,τι αφορά στα παιδιά της ηλικίας μας, η λυκειακή τους εκπαίδευση διαρκεί δύο χρόνια, πηγαίνουν στο σχολείο επίσης πέντε ημέρες την εβδομάδα από τις 8.30 το πρωί μέχρι της 2.00 το μεσημέρι περίπου. Όλα τα μαθήματα διδάσκονται στα αγγλικά εκτός από το μάθημα της μαλτέζικης γλώσσας και των θρησκευτικών. Τα σχολεία είναι πλήρως εξοπλισμένα και δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα να παρακολουθήσουν μαθήματα πληροφορικής, φυσικής, χημείας, σχεδίου, ζωγραφικής και μουσικής σε κατάλληλα εργαστήρια. Υπάρχει ακόμη εστιατόριο και χώρος χαλάρωσης με μπιλιάρδα και τραπέζια για να καθίσουν τα παιδιά στα διαλείμματα ή σε κάποια ελεύθερη ώρα μέσα στο σχολικό ημερήσιο πρόγραμμα. Ως βαθιά θρησκευόμενοι που είναι οι Μαλτέζοι έχουν ακόμα και αίθουσα προσευχής μέσα στο σχολείο.
Στο τέλος της χρονιάς, τα παιδιά παρουσιάζουν τη δουλειά τους μέσα στις ομάδες ενδιαφέροντος, καθώς οργανώνουν μόνα τους συναυλίες, εκθέσεις ζωγραφικής και επίδειξη μόδας ως φιλόδοξοι καλλιτέχνες. Σε ό,τι αφορά στο εκπαιδευτικό κομμάτι τώρα, οι μαλτέζοι μαθητές παρακολουθούν όλα τα μαθήματα στο σχολείο τους χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνουν φροντιστήρια (όπως εμείς). Ακόμα κι αν κάτι τέτοιο χρειαστεί όμως το σχολείο τους εξασφαλίζει επιπλέον ώρες με τον αρμόδιο καθηγητή.
Νατάσα Παπαδοπούλου - Ελένη Παπαγεωργίου

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License